3. helmikuuta 2019

AJATUKSIA ARJEN KESKELTÄ

Heipat helmikuuhun! Tammikuu meni jotenkin supernopeasti, ja päällimmäisenä siitä jäi käteen lähinnä perus arki ja työnteko. Ihan mielelläni otan helmikuun vastaan, sillä vaikka tämä onkin sitä kuuluisaa sydäntalven aikaa, alkaa kevätfiilis hiipiä päivä päivältä enemmän mieleen. Odotan sellaisia leutoja ja aurinkoisia kevättalven päiviä, jolloin voi pakata vaikka eväät reppuun ja lähteä johonkin laavulle nauttimaan ulkoilmasta. Tähän väliin ajattelin kuitenkin tulla listaamaan satunnaisia asioita viime ajoilta, joihin olen kiinnittänyt erityistä huomiota.

IMG_20190118_085610

Pakkanen oikeasti väsyttää. Viime päivinä olen saattanut käydä nukkumaan jo siinä 9 pintaan, ja joka talvi huomaan aina saman ilmiön kovempien pakkasten aikaan. Ehkä tällä pimeällä vuodenajallakin on vielä osuutta asiaan, mutta pikkuhiljaa kevättä kohti.. 💤

Yllätyin, miten hyvin mom jeansit loppujenlopuksi itselleni istuivat. Olen aina ajatellut kyseisen mallin pääsevän parhaiten oikeuksiinsa hieman poikamaisella ja kapealla lantiolla, mutta yllätyin miten kivuttomasti oma takamukseni asettui mallin sisään. Tykästyin kyseisiin farkkuihin jopa niinkin paljon, että otin ne työhousuiksi tulevaa kevättä ajatellen. 

Joskus harmittomaksi tarkoitettu, mutta ikävään sävyyn annettu kommentti voi saada mielen matalaksi koko loppupäiväksi. Toisaalta sama toimii myös toisinpäin - yksikin kehu riittää palauttamaan hymyn kasvoille, vaikka kyse ei olisikaan kuin ihan pienestä jutusta.

IMG_20190124_084952

Se tunne, kun selität töissä asiakkaalle jotain, ja samalla sekunnilla tajuat että sen voi tulkita myös toisellakin tapaa. Olen esimerkiksi kehunut jotain neuletta sanoin "ihanan pitkä ja paksu", ja eräästä mekosta kertonut siinä olevan "ruskea raita" 💩😀 Kaikista paras oli ehkä kun asiakas etsi korvakoruja ja esittelin hieman näyttävämpiä mallejamme, jolloin hän totesi pitävänsä nappikorviksista enemmän. "Okei, eli tykkäät käyttää siis nappeja!" tokaisin iloisesti ja tajusin samalla hetkellä miltä se mahtoi kuulostaa, apuaa 😂

Netflixissä suositun You -sarjan viimeinen jakso oli hyvin ahdistava (well, itseasiassa koko sarja oli melko karmiva), mutta silti odotan jatkoa jo hullun lailla. En tiennyt sarjaa aloittaessani yhtään mitä odottaa, mutta jo ensimmäisen jakson jälkeen oli pakko ahmia loputkin. Onko kukaan teistä katsonut kyseistä sarjaa, ja mitä mieltä olitte?

Sain vasta hiljattain aivan ihanan asiakaspalautteen, ja tippa linssissä luin työsähköpostiimme tullutta kiitosta siitä, kuinka olin onnistunut tekemään kyseisen asiakkaan päivästä paljon paremman. Ihan mahtavaa, että tänä päivänä joku jaksaa vielä nähdä vaivaa hyvän palautteen antoon valittamisen sijaan, sillä se merkitsee oikeasti niin paljon. Pitäisi jatkossa muistaa itsekin aina kertoa suoraan hyvästä palvelusta, sillä se voi parhaimmillaan pelastaa jonkun päivän.

IMG_20190118_085638

Puhelinkuvat blogissa on silloin tällöin ihan jees, kun ei ole jaksanut kantaa kameraa mukana tai muutenkaan kuvailla sen ihmeemmin. Vaihdoin hetki sitten puhelinta, ja tämän postauksen kuvat ovat itseasiassa sillä otettuja. Nykypäivänä puhelimissa alkaa olla jo todella hyvät kamerat, eikä aina välttämättä edes erota, onko kuva puhelimella vai järkärillä otettu.

***

Miten siellä helmikuu on lähtenyt käyntiin?
Ihanaa sunnuntain jatkoa jokaiselle!


8 kommenttia :

  1. Siis voi miten ihanaa että asiakas on jättänyt ihanaa sulle osoitettua palautetta, se on kyllä aivan parasta! <3 Ja olet varmasti kehut ansainnut. :) Mä katsoin kans Youn hetki sitten loppuun, ja mun mielestä sarja oli kans melko ahdistava hetkittäin, mutta silti tosi mielenkiintoinen - jatkoa odotellaan täälläkin ;) Apua mä niin repesin noille sun kommenteille mitä oot asiakkaille ajatuksissasi sanonut, ihan mahtavia!! :D Mut älä huoli, sitä sattuu :') Ihanaa uutta viikkoa! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oli kyllä aivan ihana saada tuollaista palautetta, koska sitä ei kuitenkaan ihan joka päivä tapahdu <3 Samaa mieltä kyllä täälläin tuosta You -sarjasta, jatkoa siis odotellessa! Haha, hyvä jos nuo kommellukseni onnistuivat tuomaan hilpeyttä sinnekin - aina ei vaan ehdi ajatella mitä sanoo.. :D Kiitos paljon Jenni, samoin sinnekin! <3

      Poista
  2. Hhha voi eii, mä niin nauroin kun luin tuota, että sitä selittää asiakkaalle välillä mitä sattuu ja tajuaa sit jälkeen päin mitä sananvalintoja on tehnyt ja ehkäpä puhunut vähän hassusti. :'D Sitä sattuu kyllä täälläkin, ai kauheeta etenkin niinä päivinä kun on kiire ja puhuu muutenkin todella paljon :D Ihana että myös oot saanut ihanaa palautetta, musta on ihana kuinka nykypäivänä se on lisääntynyt, tai oon itse huomannut sen lisääntyvät, ihmiset alkaa enemmän ja enemmän ainakin mun mielestä antamaan kasvotustenkin hyvää palautetta, mutta myös netin välityksellä.

    Mä oon mietiskellyt tuota You -sarjaa, en yhtään oo tutustunut millainen se on, mutta luin tietysti Netflixistä sen pienen esittelypätkän. En enää muista mitään, mutta oon mietiskellyt pitäiskö katsoa. jos se on ahdistava, niin taidan ehkä jättää väliin, ellei mies ala katsomaan sitä myös.

    Ja hei puhelinkuvat on pop! Mahtavaa, en olis itse kyllä huomannut onko nää postauksen kuvat otettu phonella vai kameralla, ellet olis lopussa sitä sanonut :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, no sanos muuta! :D Töissä tulee yleensä puhuttua todella paljon, ja joskus huomaan myös sekoilevani sanoissani, kun puhun niin nopeasti :D Mutta onneksi en ole ilmeisesti ainut kyseisen "vaivan" kanssa ;) Positiiviset asiakaspalautteet ovat aina ihania, ja monesti jotkut kiittävät myös suoraan hyvästä palvelusta, mistä tulee tosi hyvä mieli <3

      Suosittelen ehkä katsomaan tuon Youn miehesi kanssa, jos yhtään epäilyttää :D Jo ensimmäisessä jaksossa alkaa nimittäin tapahtua, ja sarjan edetessä asiat vain pahenevat.. :D Mutta todella koukuttava sarja kaikinpuolin, joka oli silti pakko katsoa!

      Voi kiva kuulla Kata, miusta oli kiva kun siunkin blogissa oli puhelinkuvapostausta pitkästä aikaa <3

      Poista
  3. Voi miten kiva kun ihmiset tosiaan jaksaa antaa sitä positiivistakin palautetta, tollasesta tulee oikeesti hurjan hyvä mieli<3 :) Mutta joo toikin on totta, että samalla tavalla se vähän ikävämpi kommentti tai lausahdus saattaa pilata koko loppupäivän :/

    Ja hei ihan superhyviltä näyttää nää kuvat! Mä ainakin ajattelin näiden olevan ihan kameralla otettuja, laatu on sen verran loistavaa :) Puhelimien kamerat on tosiaan kehittyneet ihan hurjan paljon, ja hyvä niin :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sanos muuta, tuollaisesta tulee aina niin hyvä mieli! :) Tuntuu, että nykypäivänä ihmiset ovat muutenkin paljon herkempiä antamaan palautetta, oli se sitten hyvää tai huonoa. Onhan se totta että ikävät kommentit voivat vaikuttaa loppupäivän mielialaan, mutta täytyy vaan muistaa, että kommentin laukoja ei välttämättä tajunnut kohdistaa ajatuksiaan oikein.. :)

      Voi kiitos, kiva kuulla! <3 Kameraa tulee nykyään enää todella harvoin kannettua mukana, muuten kuin jos on oikeasti aikeissa kuvailla jotain :D

      Poista
  4. Hyvät asiakaspalautteet on oikeasti niin mieltä piristäviä <3 Hahah, nuo sun lausahdukset XD Ihan parasta huomata kun tokaisee jotakin tollaista :'DD Ihania kuvia muuten <3 Puhelinkuvat on just erittäin jees :-* Ihanaa viikonloppua murunen <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niin on, pitäisi tosiaan muistaa itsekin antaa hyvää palautetta herkemmin <3 :) Haha no juu, välillä sitä kyllä samantien tajuaa mitä tuli möläytettyä, mutta ehkä paras että jatkaa vain normaalisti, ellei sitten oma pokka petä :D Kiitos paljon, samoin sinnekin! <3

      Poista

Blog Design by Get Polished